Saxtorp

Posted by

Szwecja – Saxtorp. W związku z bardzo entuzjastycznym przyjęciem mojego postu z miejscówka z Hamburga widzę zainteresowanie również dalszymi od naszych rodzinnych stron miejscami.
Moją kolejną propozycją jest miejsce SAXTORP w Południowej Szwecji. Miejsce odwiedzane raczej przez lokalnych turystów. Miejsce moim zdaniem to totalny strzał w dziesiątkę dla odwiedzających Skandynawię. Dlaczego? Znajduje się przy samej autostradzie E20 / E6 praktycznie na zjeździe. Każdy, którego celem jest Norwegia, Finlandia, lub centralna albo północna Szwecja prawdopodobnie pojedzie tą właśnie drogą (i nie będzie wiedział jaki skarb mija).
Jak wszyscy pewnie wiemy w Szwecji obowiązuje prawo Allemansrätten umożliwiające biwakowanie zupełnie legalnie na łonie natury stosując się do pewnych zasad:
Teraz o samej miejscówce:
Wspaniałe miejsce biwakowe nad jeziorem. Proponuję jeden z 4 parkingów (pierwsze foto profesjonalnie opisane w programie graficznym Paint 😉 ), które opisze poniżej. W jeziorze wolno się kąpać i łowić ryby bez żadnej licencji. Jest całkiem spora plaża, ławeczki, dużo miejsca na grilla (którego oczywiście wolno tu palić) i ścieżki rowerowe. W niewielkiej odległości mamy morze(a w zasadzie cieśniny Duńskie).
Dojazd:
Zjeżdżamy zjazdem z autostrady E6/E20 (zjazd numer 24 na miejscowość BJUV – droga krajowa 110). Po około 150 m czujnej jazdy zauważamy z prawej zjazd na parking. Z prawej strony parking P1.
P1 to całkowicie asfaltowy parking przy którym są jedynie kosze na śmieci. Wjazd możliwy każdym zestawem. W sezonie i np weekend to może być dobra alternatywa dla szutrowych parkingów nad samym jeziorem na nocleg w spokoju i bez towarzystwa.
Jakbyśmy go minęli i wjechali na dobrze utrzymaną szutrową drogę na wprost (może 50m) to zaraz przed szlabanem możemy skręcić w lewo na parking P2
P2 to szutrowy parking na którym nie ma nic, poza świętym spokojem i jedną ściężką która po 200 m doprowadzi nas do wspomnianego jeziorka.
Jakbyśmy jednak nie zjechali na te parkingi tylko pojechali prosto to po kilkuset metrach jest kolejny zjazd w prawo (z lewej kierunkowskaz na Brukshundklub).
Tam znajdziemy parkingi P3 (w prawo) i P4 (w lewo).
Szuter na parkingu w prawo utrzymany na 5- a w lewo (dalej) na 4. Uważam, że każdy zestaw powinien bez problemów tam wjechać,ale jak nie chcemy potłuc talerzy to do P4 proponuję wolniutko.
Wspaniałe miejsce. Proszę mi tam nie naśmiecić bo aktualnie mieszkam niedaleko – przyjadę i sprawdzę ;D Ew. Proszę mnie zaprosić towezmę rodzinkę, przytargam przyczepę, zostanę na grilla i pomogę rano ogarnąć 😉
Zdjęcia są wykonane wczoraj.
Współrzędne:
P1,P2 55°49’21.1″N 12°56’23.2″E
P3 55°49’24.2″N 12°56’39.2″E
P4  55°49’09.9″N 12°57’02.5″E   Dodane przez: Krzysztof Myalski.

Dodał: Krzysztof Myalski

Zobacz na pełnej mapie Saxtorp

Wszystkie zdjęcia, oraz opisy miejsc na tej stronie i w Grupie Biwakowej na Facebooku są chronione prawem autorskim. Kopiowanie, wykorzystywanie tylko za zgodą redakcji i autorów prezentacji.