[object Object]

Bahrebachmühlenviadukt

Most



0.0

(0)

Wiadukt Bahrebachmühlen to ceglany kolejowy most łukowy , który powstał w ramach budowy linii kolejowej Lipsk – Chemnitz w latach 1868–1871. Jednak prace na moście rozpoczęły się dopiero 8 kwietnia 1872 roku, kiedy otwarto linię kolejową. Pierwotnie jako przeprawa przez Bahrebach w pobliżu Borna ur. Chemnitz wiadukt jest obecnie znany przede wszystkim jako zabytek techniki nad autostradą federalną 4. Używany wiadukt stwarzał problemy przy rozbudowie 6-pasmowej autostrady A4, ponieważ przejście podziemne nie było ustawione pod kątem prostym, a rozpiętość łuków nie była wystarczająca. Aby utrzymać ruch pojazdów, w latach 2000–2002 usunięto dolne części trzech filarów i zastąpiono je dwoma poszerzonymi przejściami, z których każdy zapewniał miejsce dla trzech pasów ruchu i jednego pobocza. Prace rozpoczęto w 1999 roku od wzmocnienia mostu i zainstalowania ponad 400 czujników pomiarowych. Obydwa usunięto w 2003 r., po ukończeniu betonowej podkonstrukcji. Źródło: Wikipedia


  • Iras

    Dodane:

    11 października 2023 09:50

  • Współrzędne GPS:

    50.867794, 12.882113


5
4
3
2
1

0.0

(0)


Brak komentarzy

Bądź pierwszą osobą, która oceni i skomentuje to miejsce 🙂

Uwaga! Wszystkie zdjęcia oraz teksty na stronie www.grupabiwakowa.pl chronione są prawem autorskim. Jakiekolwiek wykorzystanie ich do celów komercyjnych, zamieszczanie na innych stronach internetowych, przedruk lub inne formy powielania, wymagają zgody redakcji, oraz autora © GRUPA BIWAKOWA PL 2017 - 2025. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i na forum. Są one prywatnymi komentarzami i opiniami użytkowników.

Partnerzy