Jak dodać miejsce lub atrakcję na naszą mapę ?

Posted by Admin
No votes yet.
Please wait...

Może się to wydawać na początku trochę skomplikowane, ale w zasadzie jest to prosta czynność jeżeli mamy w sobie choć trochę chęci. Co prawda technicznie jest możliwość zrobienia to z poziomu telefonu, ale to raczej opcja dla osób bardzo sprawnie posługujących się telefonem, gdyż uzupełniając dane musimy często skopiować koordynaty GPS czyli opuścić ekran na którym jesteśmy itp. Więc lepiej miejsce dodać z komputera jeżeli mamy taką możliwość na wyjeździe, lub na spokojnie po powrocie do domu.

Jeżeli miejsce dodacie na naszą mapę, to wszyscy łatwo je znajdziemy, będziemy mogli je aktualizować i komentować, oraz oceniać. Pochwalenie się miejscem tylko na tablicy FB mało jest pomocne, bo za chwilę spadnie w dół i już nikt ko nie wyświetli.

Jak dodać miejsce ? najpierw musimy przygotować sobie zdjęcia tego miejsca i co najmniej jedno musi być poziome, które będzie zdjęciem nagłówkowym opisu. Nie wrzucamy zdjęć pionowych, które obrócimy na bok 😉 jeżeli nie posiadamy takiego zdjęcia a wszystkie są pionowe, to jedno z nich można wykadrować na poziome 😉 Warto też wcześniej przygotować sobie współrzędne GPS miejsca, pamiętajcie żeby był to format 33.33333, 44.44444.

Żeby dodać miejsce na naszą mapę musicie być zalogowani na stronie grupy, czyli na www.grupabiwakowa.pl/ Czyli po wejściu na naszą stronę swój wzrok kierujemy na ostatnią zakładkę MENU

Zakładka REJESTRACJA jest to tradycyjny sposób rejestracji raczej dla osób, które nie korzystają z FB, trzeba wtedy wypełnić formularz rejestracyjny, poczekać na meila aktywacyjnego, potwierdzić go i dopiero możemy się zalogować.

Jeżeli jesteśmy użytkownikami Facebooka, to najwygodniej przejść od razu do zakładki LOGOWANIE. Tutaj klikamy niebieski przycisk Zaloguj z Facebook. Pola poniżej jest do logowania tradycyjnego jeżeli wcześniej zarejestrowaliśmy się za pomocą formularza. Czasami możemy być poproszeni o potwierdzenie hasła do FB, wtedy wpisujemy tak jak byśmy logowali się do naszego konta FB.

Po tych czynnościach jesteśmy już zalogowani na stronie o czym informuje nas taki ekran.

Możemy teraz przejść do dodawania miejsca, mamy tu do wyboru kilka formularzy ich przeznaczenia chyba nie trzeba wyjaśniać 🙂

Po wybraniu odpowiednie formularza przystępujemy do jego wypełnienia. Starajmy się to robić rzetelnie, by informacje o miejscu były jak najbardziej wyczerpujące. Należy pamiętać, że niektóre pola formularza są obowiązkowe i jeżeli pozostawimy je puste formularz się nie zatwierdzi.

Na dole formularza mamy pola do dodawania zdjęć. Pierwsze to nasze zdjęcie nagłówkowe, czyli to które będzie głównym zdjęciem opisu, to właśnie ono musi być poziome. Drugie pole to już galeria zdjęć i tu dodajemy kolejne fotografie, ale pamiętajmy max 6 sztuk.

Tak więc dalej, po kliknięciu plusika wybieramy z naszego dysku zdjęcia do umieszczenia.

Po kliknięciu wybierz, pojawi się ono w naszym formularzu

Podobnie postępujemy ze zdjęciami do galerii miejsca, tyle że wybieramy do wysłania już kilka zdjęć i czekamy jak się załadują na serwer. Są one też automatycznie zmniejszane i kompresowane, więc chwilkę to trwa. Gdy już wszystkie się załadują i są zaznaczone zatwierdzamy przyciskiem WYBIERZ

Nasze zdjęcia powinny teraz pojawić się w formularzu, który wysyłamy przyciskiem WYŚLIJ

Jeżeli formularz był prawidłowo wypełniony, to się zatwierdzi i teraz czekamy, aż któryś z administratorów go zatwierdzi i się pojawi na stronie i mapie. Każdy nowy wpis po akceptacji anonsujemy też na naszej grupie FB.

Jeżeli coś poszło nie tak i próbujecie dodać ponownie to samo miejsce, nie wysyłajcie ponownie zdjęć. Poprzednio dodane będą w waszej bibliotece i wystarczy je zaznaczyć do umieszczenia we wpisie.

 

Wszystkie zdjęcia, oraz opisy miejsc na tej stronie i w Grupie Biwakowej na Facebooku są chronione prawem autorskim. Kopiowanie, wykorzystywanie tylko za zgodą redakcji i autorów prezentacji.

Leave a Reply